Tort Kinder

Tort Kinder (felie cu lapte)



Ingrediente blat:
  • 8 oua

  • 200 g zahar

  • 50-60g cacao

  • 2 linguri miere

  • 60-70g fraina

  • 1 plic praf de copt (15g)

Ingrediente crema:


  • 500ml lapte

  • 60g amidon

  • 150g zahar

  • 80g lapte condensat

  • 1 fiola esenta de vanilie

  • 1 plic gelatina (10g)

  • 400g frisca lichida

  • 400g ciocolata amaruie pt decor



Preparare blat:

        Ouale se mixeaza impreuna cu zaharul pana se mai albesc, apoi se adauga mierea. Faina o amestecam cu cacao si praf de copt si o turnam in ploaie peste oua, amestecandu-le. Compozitia o turnam intr-o tava dreptungiulara in care am pus hartie de copt si o dam la cuptor, la foc mediu. Facem testul cu scobitoarea pentru a vedea cand este copt blatul.
Preparare crema:

      Se amesteca zaharul cu amidonul. Intr-o craticioara punem laptele pe foc si adaugam esenta de vanilie. Cand s-a incalzit, il luam de pe foc si adaugam in lapte amestecul de zahar si amidon. Il amestecam bine , apoi il punem din nou pe foc, amescand continuu sa nu se prinda. Cand s-a ingrosat, dam crema deoparte sa se raceasca. Sa puneti o bucata de folie alimentara direct peste crema pentru a nu forma pojghita deasupra). Intre timp, ne ocupam de gelatina pe care o preparam conform instructiunilor de pe pachet. 


       Taiem blatul in doua parti. Mie mi-a iesit blatul mai gros si atunci mi-am permis sa decupez partea de deasupra a blatului si apoi sa il tai in doua. Din partea de sus a blatului am facut o masinuta pentru decorul tortului.

        Trei sferturi din frisca lichida o mixam tare, apoi adaugam putin cate putin din crema racita.

Amestecam totul pana se omogenizeaza bine. Gelatina o adaugam peste frisca lichida ramasa nemixata si incorporam totul in crema, amestecand bine pana se omogenizeaza.

Asamblare tort:
        Se presara putina nuca de cocos ( nu e obligatoriu, dar eu asa procedez pentru a se dezlipi feliile de tort cand le tai si incerc sa le iau de pe platou) pe platoul pe care urmeaza a se aseza tortul. Punem prima felie de tort ( eu am insiropat foarte putin blatul dintr-un sirop facut din apa, zahar si esenta de rom), punem jumatate de crema si dam la congelator tortul pentru 20 minute pentru a se inghega rapid crema.


 Scoatem totul, adaugam nutella/crema de cioco la borcan (putin incalzita la cuptorul cu microunde pt a se intinde bine)

si dam iar la congelator tortul pentru 5-10 minute cat a se intari ciocolata. Scoatem tortul, punem restul de crema

si al doilea blat fara a-l mai insiropa ( pentru ca eu am folosit pasta de zahar pentru a imbraca tortul).
Daca vreti sa il imbracati in ciocolata, topiti cele 400 g ciocolata amaruie pe bain-marie si il decorati dupa placul si imaginatia dvs.

Spor la treaba si pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu