Tort cu crema de vanilie si fructe de padure

Tort cu crema de vanilie si fructe de padure

Ingrediente blat:

  • 6 oua 

  • 6 linguri de zahar pudra (sau rasnit)

  • 6 linguri faina

  • 3 linguri ulei

  • 2 linguri cacao

  • 1 fiola esenta de rom

  • 1 lingurita praf de copt

Ingrediente crema de vanilie:

  • 4 oua intregi

  • 150g zahar

  • 100 gr faina

  • 1/2 litru de lapte

  • 1 fiola de esenta de vanilie

  • 20 gr margarina la pachet

  • fructe de padure congelate



  • Se poate folosi orice fel de sirop. Eu am folosit suc proaspat stors de portocale diluat cu putina apa si un pic de zahar.


Pentru ornat:



  • 350ml frisa lichida Hulala

  • wafa pentru decor

  • 1 plic jeleu transparent

Se separa ouale. Se bat albusurile pana se intaresc apoi se adauga zaharul pudra si se mixeaza pana capata un aspect lucios ca de bezea.

Galbenusurile se freaca cu uleiul si esenta de rom, apoi se toarna peste albusuri.

Se lasa deoparte mixerul si se ia un tel sau o spatula de lemn. Se amesteca faina cu cacao si praful de copt apoi se adauga treptat si se amesteca totul cu miscari circulare.

Eu am folosit o forma de cca 20-22 cm diametru astfel incat sa obtin un blat pe care sa il tai in 3.
Se amesteca ouale cu zaharul si faina, apoi se adauga laptele treptat amestecand pt omogenizare. Se pune foc mic sau bain-marie pentru a fi siguri ca nu se prinde crema de oala. Se amesteca foarte des sa nu se formeze cocoloase. Cand s-a ingrosat este gata si se da racit. Cand este aproape rece se adauga margarina si se amesteca bine pentru omogenizare.

Asamblare:

Am taiat blatul rece in 3. Am luat primul blat

, l-am insiropat, am pus crema si un rand de fructe.

Am pus al doilea blat si am procedat la fel ca la primul. Am pus unltimul blat peste tort, l-am insiropat si am pus frisca pe care am intins-o bine.
 Se poate decora cu frisca dupa bunul plac si imaginatia fiecaruia. 

Pentru wafa: Am pregatit jeleul conform instructiunilor de pe pachet. Am asezat wafa cu fata in jos pe masa uscata si curatata bine si am pus jeleu cu lingura pana am intins pe toata suprafata wafei. Cu grija am luat wafa, am intors-o si am pus-o pe blatul tort pe care am pus prima data frisca instinsa bine. Apoi am pus din nou jeleu peste wafa, dar de data aceasta pe fata wafei, am intins repede jeleul pe toata suprafata wafei. Apoi am continuat cu ornatul tortului cu frisca.
 Spor la treaba!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu