Omleta cu ciuperci si branza, varianta deluxe. Video inclus.

Oua vechi, ciuperci din conserva, apoase si fara nici un gust, omleta facuta tare, ne-condimentata, gust si textura de carton presat, branza in cantitate mica, de la minuscula la lipsa. Cam asta-i omleta cu ciuperci si branza prezenta prin restaurante. Am vazut-o de multe ori, dar nu am comandat-o niciodata. Avantaj eu.

Platesti 8 lei pentru ea. O omleta cu ciuperci si branza. Care costa 3 lei. Din trei oua. Asta daca s-ar pune 100 de grame de ciuperci si 25 de grame de branza. Omleta mea are doar 2 oua. Ca-i destul pentru o persoana. Mai multe ciuperci. Si branza. Si costa cam 2.5 lei. Cat o bere. Mmmmm, cine o zis bere?! Acum mi sete.


Inapoi la “reteta” dupa doua beri. M-am mai calmat. De fapt nu eram nervos de la inceput. Mi-o trecut setea.


Stiti ca-s mare fan ciuperci. Mai ales ciuperci de padure. Am scris si prezentat multe retete pana acum cu ele. Dar parca am cam ignorat pana acum ciupercile albe, omniprezentele champinioane. Nu din cauza ca nu-mi plac, dar din cauza ca sunt altele mult mai bune. Dar pana cand?! Pana acum!





Omleta cu ciuperci si branza, varianta deluxe. Video inclus.





Timp de preparare





Timp de gatire





Timp total





Autor:


Portii: 1




Ingrediente


  • 50 ml ulei de masline (sau alt ulei) ori 50 grame de unt (la alegere)

  • cateva ciuperci albe

  • 2 oua

  • o lingura de smantana pentru gatit

  • sare si piper

  • 25 grame branza (cascaval sau alta branza care va place si se topeste bine)

  • optional - usturoi si patrunjel verde



3.5.3226



Mai mult ponturi decat o reteta.


  • Daca vreti sa puneti unt in loc de ulei merge si asa. Insa niciodata margarina, mai bine nu mai faceti. In caz ca nu stiti care este parerea mea fata de margarina – cititi aici.

  • Tigaia si uleiul trebuie incinse bine, atat pentru prajitul ciupercilor cat si pentru gatitul omletei. Daca uleiul nu este incins, atunci ciupercile vor lasa prea mult lichid, si se vor inmuia, iar textura lor delicata se va distruge. Recomand cu “toata caldura” o tigaie care nu se prinde.

  • Puneti doar o lingura de smantana (pentru gatit), va face omleta mai gustoasa, mai bogata si mai pufoasa. Daca puneti mai multa smantana ouale nu se vor inchega bine in tigaie si ajungeti sa faceti scrob, sau oua jumeri.

  • Cum spuneam in lista de ingrediente, patrunjelul si usturoiul verde nu sunt deloc esentiale. Insa dau gust si aspect bun, deci fiind in sezon le-am folosit.

  • Dupa ce turnati ouale in tigaie, usor cu spatula sau lingura de lemn, trageti oul inchegat deja de pe marginea tigaii catre mijloc. Repetati pana ajunge sa fie aproape tot oul facut, dar sa ramana putin moale la mijloc. Nu va “obositi” prea tare cu impachetatul. Oricum partea de jos o sa fie…sus.

  • Puneti din care branza va place. Eu am avut ceva special, o Fontina italiana, dar merge si cu cascaval sau orice altceva se topeste bine. Nu feta, haloumi sau urda.

  • Daca nu aveti o torta pe gaz ca sa topiti branza, atunci puteti pune farfuria sub grill in cuptor pentru un minut ca sa se topeasca frumos.

Alte retete inedite cu ciuperci:


Pagina de Facebook: www.facebook.com/bucatarialuiradu.

Aboneaza-te la canalul de Youtube aici: www.youtube.com/Bucatarialuiradu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu